Az NYME saját tanúsítványkiállító rendszere (CA) főtanúsítványának telepítése

Ha levelezésünkhöz manuálisan próbálunk személyes tanúsítványt beszerezni a Soproni Egyetem tanúsítványkiállító rendszerétől, de az ezt a célt szolgáló https://ca.nyme.hu/certsrv/ oldal helyett az alábbi ábrán látható (vagy ahhoz hasonló) hibaüzenet jelenik meg, az azt jelenti, hogy a számítógépünkre nincs telepítve az SOE CA fő- (vagy gyökér-) tanúsítványa. Ez a gyökértanúsítvány az NYME által kiállított személyes digitális tanúsítványok hitelesítésére szolgál. Ha nincs a gépünkre megbízható legfelső szintű tanúsítványként telepítve, akkor minden alkalmazásunk érvénytelennek tekinti az NYME által kiállított tanúsítványokat, és nem tudunk érdemben részt venni az egyetemen belüli digitálisan aláírt/titkosított levélforgalomban. A SOE főtanúsítvány hiánya arra utal, hogy az ön számítógépét nem az EIK rendszergazdái felügyelik, ezért nem része az egyetemi Active Directory (AD) infrastruktúrának. Amennyiben ön úgy tudja, hogy a számítógépe része az AD rendszernek, ennek ellenére mégis az alábbi ábrán látható hibaüzenet jelenik meg, az olyan rendszerhibára utal, amellyel kapcsolatban érdemes felkeresni az EIK rendszergazdáit.

 

A fenti ábrán látható hibaüzenetet az Internet Explorer böngésző abban az esetben jeleníti meg, ha a meglátogatott weboldal titkosítását végző tanúsítványt kiállító gyökértanúsítványt nem ismeri el megbízható főtanúsítványként. Más böngészők (pl. Chrome, Firefox, Safari, Opera) ettől eltérő módon jelzik ugyanezt a hibát. A SOE tanúsítványkiállító rendszere Microsoft Windows alapokra épül, és Internet Explorer böngészővel működik optimálisan. Kérjük, az ebben a segédletben leírtakat Internet Explorerrel hajtsa végre! Ha tehát a https://ca.nyme.hu/certsrv oldal megnyitásakor a fenti hibaüzenetet látta, kérjük kattintson a következő hivatkozásra: http://ca.nyme.hu/CertEnroll/vw-ca.ad.nyme.hu_ad-VW-CA-CA.crt!

 

Az alul megjelenő sárgás színű sávban válassza a "Megnyitás" gombot!

 

A tanúsítványról információkat szolgáltató ablakban ne az OK, hanem a "Tanúsítvány telepítése..." gombra kattintson! Az ezután felugró varázslóablakban kattintson a Tovább gombra!

 

Válasszuk a "Minden tanúsítvány tárolása ebben a tárolóban" opciót, majd a "Tallózás..." gombra előugró kis ablakban jelöljük ki a "Megbízható legfelső szintű hitelesítésszolgáltatók" mappát! Haladjunk tovább az OK és Tovább gombokkal, majd kattintsunk a Befejezés gombra! Amikor a Windows rendszer a "Biztonsági figyelmeztetés" ablakban felteszi a kérdést, hogy "Kívánja telepíteni ezt a tanúsítványt?", természetesen igen választ adjunk! Ezzel a tanúsítványimportálás remélhetőleg sikeresen lefut, és az OK gombokkal befejezhetjük a folyamatot. Ezek után a számítógép készen áll az NYME tanúsítványkiállítója által generált tanúsítványokkal való munkára.

Elérhetőség

EGYETEMI INFORMATIKAI KÖZPONT
“B” ÉPÜLET (Földszint jobbra, folyosó vége)
Sopron Bajcsy-Zs. u. 4.
Tel: (00 36) 99/518-770
e-mail: eik@uni-sopron.hu

INFORMATIKAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT
“GT” ÉPÜLETE (Földszint, jobbra)
Sopron Bajcsy-Zs. u. 9.
Tel:(00 36) 99/518-293
e-mail: szolgaltato@uni-sopron.hu

Informatikai Szolgáltató Központ nyitvatartása

hétfő-csütörtök: 900 - 1430

péntek, szombat, vasárnap: zárva